Piackutatás, ügyfélprofilozás és ügyfél szegmentáció készítés szolgáltatásunk ismertetője
Mit jelent a piackutatás?
Minden vállalkozás sikerét alapvetően határozza meg ügyfeleivel való viszonya. A vállalatvezető és a tulajdonos számára is kulcsfontosságú, hogy a vevők, ügyfelek mennyire elégedettek a vállalattal, milyen termékekre/szolgáltatásokra van szükségük, egyáltalán mit/miként gondolnak a világ dolgairól és persze elsősorban azon belül is az érintett cég termékeiről, szolgáltatásáról.
Ezen dolgok ismerete azonban már sokkal kevésbé egyértelmű, hiszen az ügyfelek gondolkodásáról a vállalatok vezetőinek, termékfejlesztőinek legfeljebb ötleteik, megérzéseik lehetnek. Különösen igaz ez olyan vállalatoknál, amelyeknek nagyszámú ügyfelük van. Mindezek miatt tehát szükséges felmérni az ügyfelek véleményét, hogy minél hatékonyabban tudjuk kiszolgálni partnereinket vagy, hogy elkerüljünk félresiklott termékbevezetéseket, amikre (piackutatás hiányában) még a legnagyobb vállalatok esetében is akadt példa.
Mikor van szükségem piackutatásra? Mire tudom felhasználni?
A vállalat működésének szinte minden elemében szóba jön a piackutatás. Tipikus pont a termékfejlesztés: már az igények felmérésekor lényeges látni, hogy mire van valódi ügyféligény. Majd az íróasztal mellett megtervezett termék/szolgáltatás paramétereit is célszerű piackutatással tesztelni, hogy azokra valóban van-e, és valóban olyan paraméterekkel vásárlói igény. Termékparaméter alatt értendő nemcsak az ár, hanem pl. a termék neve, kinézete, benne foglalt szolgáltatások stb.
Az ügyfélélmény fontosságát, sőt elsőrendűségét egyre több vállalkozás ismeri fel. Ahhoz, hogy ezen javítani tudjunk, rendszeresen mérni szükséges vásárlóink elégedettségét. Lehet ezt minden vásárláskor, hetente, havonta, évente – függően az adott vállalattól, illetve a terméktől/szolgáltatástól.
Milyen módon lehet elvégezni egy piackutatást? Hogyan zajlik egy piackutatás? Mit kell nekem, mint potenciális ügyfélnek ehhez adnom?
A piackutató szorosan együttműködik a megrendelővel: alapvetően a vállalat felvetései alapján segít meghatározni az optimális módszertant (kis/nagy mintán érdemes kutatni, pl. online, telefonos, vagy személyes módon stb.). Fontos, hogy az igény a megrendelőtől származik, neki kell tudni az elérendő fő célt.
A piackutató segít ennek lefordításában, a kutatás végrehajtásában, majd az eredményeket prezentálja és támogatást nyújt a kutatásból következő akciótervek megalkotásában.
Mit nyújt számomra a Danube Capital, ha megrendelek egy piackutatást?
Saját piackutatói kompetenciánk révén megfogalmazzuk, hogy a megrendelői igény milyen szakmai módszerekkel érhető el a leghatékonyabb módon. Emellett magát a kutatást is lebonyolítjuk – szükség esetén speciálisan szakosodott ügynökség bevonásával –, majd az eredményeket prezentáljuk a vállalat vezetői felé. Mindemellett a piackutatás lényege, hogy a kapott eredmények alapján merre haladjon tovább a vállalat: ennek megfogalmazásában is együttműködünk a vállalkozással.
Miért érdemes szakértőt bevonni a piackutatás folyamatába?
Miért érdemes foglalkozni a piackutatással? Az ügyfelek véleménye mindennél fontosabb, és a vállalat központjából ez aligha meghatározható. Mégis számos cég beleesik abba a hibába, hogy íróasztal mellől, egy szűk és emiatt nyilván nagyon speciális társadalmi, gazdasági, oktatási kompetenciákkal rendelkező csapat „gondolja ki” az ügyfelek potenciális reakcióját. Ha egy értekezleten az ügyfelek véleményéről elhangzik, hogy „azt hiszem…”, akkor a vezető láthatja, hogy piackutatásra van szükség. A jó válasz ugyanis az, hogy „a kutatási eredmények alapján 55% azt mondta, hogy…”.
A Danube Capital piackutató kompetenciájának igénybevételével házon belülre hozhatja a tudást, ami segít megérteni ügyfelei gondolkozását.
Mennyi időt vesz igénybe a piackutatás? Mennyibe kerül ez nekem?
A piackutatás az adott feladat jellegétől, komplexitásától függ (saját céges ügyfeleket kell megkérdezni, vagy versenytársakat is, néhány ügyfél szóbeli megkérdezése, vagy több száz fős minta stb.). Egy komolyabb piackutatási projekt az igény felmerülésétől az eredmények prezentálásáig jellemzően 1-3 hónap (de természetesen részeredmények már hamarabb is elérhetők).
Miért a Danube Capital szakmai csapatát érdemes megbíznom? Milyen referenciáik vannak?
A Danube Capital szakértői csapata immár négy éve látja el az MKB Bank piackutatási tevékenységét, melynek keretében komoly tapasztalatra tettünk szert. Együttműködésünk keretében létrehoztunk egy MKB-s ügyfelekből álló online válaszadói közösséget, számos kérdőíves kutatást végeztünk lakossági és vállalati körben egyaránt, használtunk különböző módszertanokat (a hagyományos kvantitatív kutatásoktól a fókuszcsoportokon át a szemkamerás kutatásokig). A termékfejlesztési ötleteket előkészítő/validáló kutatások mellett reklámkampányok sikerességét is mértük, illetve több banki területet átfogó projektet is menedzseltünk (pl. ügyfél-elégedettségi kutatások).