Új történelmi csúcson a Masterplast: folytatódhat az árfolyam emelkedése

  • Rácz Balázs Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 5 perc   

A 2019. decemberben frissített modellünkben a korábbi 874 forintról 910 forintra emeltük a Masterplastra vonatkozó egyéves célárfolyamunkat. Az aktuális célárfolyam 16,5 százalékos felértékelődési potenciált jelent a 2020. január 8-i (782 forintos) záróárfolyamhoz képest. A frissített előrejelzésünkben idén 6 százalékos árbevétel bővülésre számítunk, de a vállalat profitabilitása még ennél is nagyobb mértékben bővülhet, hiszen az üzemi eredmény közel 10 százalékkal lehet magasabb idén a tavalyihoz képest. A nettó profitmarzs jelentős növekedését a saját gyártású termékek növekvő aránya biztosítja: a Masterplast célja, hogy 2020-ra már 50 százalékra növekedjen az arányuk az árbevételen belül (az aktuális 40 százalékról). 

A Masterplastnak hét országban van leányvállalata, illetve számos nyugat- és észak-európai országban is forgalmazza a termékeit (ezek export néven aggregáltan szerepelnek a társaság pénzügyi kimutatásaiban). A következő 2-3 évben az egyik legdinamikusabban bővülő szegmense a vállalatnak az exporttevékenység lehet, de a legnagyobb súlyú hazai piacon is folytatódhat a forgalom növekedése, amelyet a kibővített CSOK miatt megugró vidéki lakásfelújítások is jelentősen támogathatnak.

A szigorúbb környezetvédelmi és energetikai előírások miatt az alkalmazott hőszigetelések vastagsága folyamatosan növekszik. Az 5 évvel ezelőtti 5-6 centiméterrel szemben jelenleg átlagosan 10 centiméter a szigetelések vastagsága Magyarországon, miközben a nyugat-európai átlag 15 centiméter. Ennek a trendnek köszönhetően a hőszigetelő táblák (EPS) gyártásának felfutása a következő években is folytatódhat. Az EPS táblák iránti növekvő igényt egy 2019-es akvizícióval (T-Cell részleges felvásárlása) is támogatta a Masterplast.

Az alábbi ábrán, a frissített DCF modell főbb sorai láthatók; ahol az árbevétel (sales) bővülése mellett az üzemi eredmény (EBIT) még dinamikusabb növekedése várható a következő években:

Forrás: Masterplast, MKB Bank Nyrt.

A társaság célja, hogy minden stratégiai termék esetében legyen saját gyártás is, amelynek köszönhetően tovább erősítheti piaci pozícióit. 2030-ra szeretnék elérni, hogy 65 százalék fölé kerüljön a saját maguk által előállított termékek aránya a teljes árbevételen belül. Ennek az átsúlyozásnak köszönhetően a Masterplast még hatékonyabbá és profitábilisabbá válhat és saját modellünk szerint az üzemi eredményhányad a 2018-as 8,5%-ról 2022-ig 10% fölé javulhat.

A T-Cell akvizíció mellett az alábbi lépések segíthetik a Masterplastot a kitűzött célok elérésében:

  • A szabadkai üvegszövet-háló gyár egy 16 millió eurós beruházást követően Európa második legnagyobb, globálisan pedig a harmadik legnagyobb üvegszövet-háló gyártási kapacitással rendelkezik.
  • A 2019. decemberi befektetői találkozón egy friss beruházást jelentett be a társaság, ugyanis diffúziós tetőfólia gyártásában szeretné erősíteni a pozícióját. 1,3 millió eurós beruházás keretén belül egy német technológiát vásárol meg a társaság és a gyártás már 2020-ban elindulhat.

Főként az exportpiacok esetében tapasztalja azt a társaság, hogy rövidülnek az ellátási láncok, vagyis a gyártók közvetlenül a végfelhasználóknak értékesítik a termékeiket. A profitabilitás javulása mellett ezért is kiemelten fontos, hogy a saját gyártás aránya dinamikusan növekedjen.

Az osztalékpolitikán nem változtat a társaság, az eddigi terveknek megfelelően az adózott eredmény maximum 50 százalékát fogják kifizetni a következő években. További akvizíciók, illetve beruházások azonban befolyásolhatják az osztalék mértékét. Akár részvény-kibocsátásra is sor kerülhet, ha a jövőben forrásra lesz szüksége a Masterplastnak.

Az alábbi táblázatban a menedzsment legfrissebb előrejelzései láthatóak:

Forrás: Masterplast

További fontos célja a társaságnak, hogy 1-2 éven belül bekerüljenek a részvényei a BUX-indexbe. Ebben fontos elem, hogy idén januárban új szabályok léptek életbe a BUX-tagságra vonatkozóan; ennek értelmében a féléves felülvizsgálatok alkalmával a BUX-indexbe kerüléshez a korábbi 4 kritérium (saját tőke, közkézhányad aránya, forgalom árfolyamértéken, forgalom kötésszámban) helyett elegendő 2 kritériumnak (árfolyamértéken vett forgalom és a közkézhányad aránya) való megfelelés is, amelyet könnyebben teljesíthet a Masterplast. Így az említett időtávon reális cél lehet a BUX-tagság, amely fokozottabb figyelmet eredményezne a befektetők részéről.

Az eredeti elemzés erre a linkre való kattintással érhető el.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.