Túlteljesítette 2019-es céljait a Masterplast

  • Rácz Balázs Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 4 perc   

A Masterplast 2019-ben az EBITDA szintjén elérte, az adózás utáni eredmény terén pedig 800 ezer euróval meghaladta a menedzsment által várt eredménycélokat. A Csoport éves árbevétele 10%-kal növekedett 2019-ben a megelőző évhez képest, az EBITDA összege elérte a 7,3 millió eurót (6,8%-os EBITDA hányad), amely több mint 20%-os növekedést jelent éves alapon.

A tavalyi negyedik negyedévben 7%-kal, 25,1 millió euróra növekedett az árbevétel. A forgalom bővülésénél kisebb mértékben, de növekedett a kereskedelmi árréstömeg is. A csoport EBITDA 1,28 millió euró volt (5,1%-os EBITDA hányad) a bázisidőszak 1,04 millió eurós (4,4%-os EBITDA hányad) értékével szemben.

Az MKB Masterplastra érvényben lévő 910 forintos részvényenkénti célárfolyamát megerősítette, az aktuális 700 forintos célárfolyamhoz viszonyítva 30%-os felértékelődési potenciál látható. A menedzsment osztalék-előrejelzése szerint az éves eredmény legfeljebb 50%-a fizethető ki osztalékként. A 2019-es 4 millió eurós eredménycélt felülteljesítette a társaság (4,8 millió eurót publikált), így a korábban jelzett osztaléknál akár magasabb is kifizetésre kerülhet a 2019-es eredmény után (4 millió eurós eredménnyel kalkulálva 44 forint volt a részvényenkénti osztaléktervezet).

A társaság forgalmának legnagyobb részét (a teljes árbevétel 48%-át) a homlokzati hőszigetelő rendszerek adják, amelynek forgalma 12%-kal 12,1 millió euróra bővült a negyedik negyedévben. A legjelentősebb növekedés az üvegszövet és az EPS (homlokzati hőszigetelő lapok) termékeknél mutatkozott.  

Forrás: Masterplast, MKB

A Masterplast hét országban rendelkezik leányvállalattal, illetve számos nyugat- és észak-európai országban is forgalmazza a termékeit. Az árbevétel 45%-a Magyarországhoz köthető (ez a legnagyobb súlyú piaca a társaságnak), a forgalom 12%-kal 11,2 millió euróra a negyedik negyedévben. A társaság legnagyobb forgalmú leányvállalata a romániai, amely 11%-át adta a bevételnek és itt az értékesítés 14%-kal 2,7 millió euróra bővült a negyedik negyedévben.

Forrás: Masterplast, MKB

A társaság teljesítménye korrelál a hazai, illetve a környező országok építőiparának teljesítményével, de a Masterplast forgalmának csak 40-50%-a köthető az új lakások építéséhez, az árbevétel többi része a felújítási piachoz köthető. A kormány által bevezetett intézkedéseknek köszönhetően (pl. falusi CSOK) tovább élénkülhetnek a lakásfelújítások, amely stabil keresletet jelenthet a társaság termékeinek és ellensúlyozhatja az újlakás-építéseknél tapasztalt lassulást.

A növekvő forgalom mellett a javuló eredményt a társaság hatékonyságának és kapacitásának növekedése is segíti. A saját gyártású termékek biztosítják a profitabilitás növekedését a Masterplastnál és a cél, hogy 2020-ra már 50 százalékra növekedjen az arányuk az árbevételben (a tavalyi 41%-ról).

Az eredeti elemzés erre a linkre való kattintással érhető el.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.