Delivery Hero – stabilan emelkedik a részvény árfolyama

  • Rácz Balázs Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 5 perc   

2020 októberében írtunk utoljára a társaságról, amikor 100 euró környékén mozgott a részvényárfolyam. December és január során meredek emelkedés következett és a 145 eurót is elérte a kurzus. A 45 százalékos emelkedéssel a papír elérte a csúcspontját, és azóta is a 100-145 euró közötti tartományban mozog az árfolyam. Június második felében 100 euró környékéről rugaszkodott el az árfolyam, majd áttörte a 114 eurós ellenállást. Így újra célba veheti az árfolyam a 145 eurós korábbi lokális csúcspontját.

A társaság bemutatása

A Delivery Hero egy vezető globális online ételrendeléssel és kiszállítással foglalkozó vállalat. A vállalatnál naponta több millió megrendelést dolgoznak fel. A Delivery Hero több mint 40 országban működik Európában, Ázsiában, Dél-Amerikában és a Közel-Keleten, és több mint 600 ezer étteremmel működnek együtt. 2019-ben a társaságnak több mint 666 millió megrendelése volt. A társaság idehaza is jelen van, a NetPincér 100 százalékos tulajdonosa.

A vállalat okostelefonos alkalmazásain keresztül rendelhetnek az ügyfelek a partnerségben lévő éttermektől, a kiszállítást a társaság munkatársai végzik autóval és kerékpárral. A társaságot 2011-ben alapították, a következő években felvásárlások útján terjeszkedett, majd 2017. közepén a Delivery Hero-t bevezették a Frankfurti Értéktőzsdére. 2020. augusztus 19-én jelentették be, hogy a Delivery Hero váltja a Wirecard-ot a frankfurti tőzsdén kereskedett 30 legnagyobb részvényből álló DAX indexben.

Dinamikusan növekszik a Delivery Hero

A COVID-19 pozitív lendületet adott a társaságnak, a 2020. márciustól világszerte bevezetett karantén miatt egyre többen választották az ételkiszállítást, pl. a tavalyi második negyedévben megduplázódott a rendelések száma az előző évhez képest. A Delivery Hero 2020 júniusában egyetlen nap alatt 4 millió, egész hónapban pedig 100 millió megrendelést
dolgozott fel, amellyel megdöntötte a saját havi megrendelési rekordját. Így 2020-ban összesen 1,304 milliárd rendelést ért el a társaság, amely majdnem duplája az egy évvel korábbinak.

A társaság árbevétele nagyon dinamikusan bővül, 2019-ben 86 százalékkal emelkedett az előző évhez képest 1,24 milliárd euróra. Az árbevétel bővülés üteme a 2020-as évben is folytatódott, az ezen az eredménysoron kimutatott 2,47 milliárd euró az előző évi érték duplája. 2021-ben pedig további 125 százalékos bővülést várnak az elemzők 5,56 milliárd euróra. 2022-ben pedig már a 8 milliárd eurót is elérheti az árbevétel az elemzők szerint.

Kockázatként érdemes megemlíteni, hogy a társaság nettó eredménysoron veszteséges. 2020-ban 1,2 milliárd eurós mínuszt volt kénytelen elkönyvelni a társaság. Az elemzői konszenzus szerint a következő években is – bár csökkenő mértékben – veszteséges maradhat a társaság és még 2022-ben is közel 800 millió euró lehet a veszteség mértéke.

Szintén kockázati tényező, ha az élesedő piaci verseny miatt lelassulna a társaság árbevételének bővülése, mert ebben az esetben növekedhetne a társaság vesztesége.
A JP Morgan elemzői is készítettek egy előrejelzést, ahol egészen 2025-ig látható a rendelések számának alakulása és az árbevétel növekedése.

Forrás: Delivery Hero, JP Morgan
Forrás: Delivery Hero, JP Morgan

A Delivery Hero árbevételének legnagyobb részét a rendelések után kapott jutalékok képezik, az egyéb bevételi források közé pedig a kiszállítási díjak tartoznak. A társaság további növekedésének három fő irányvonalát azonosította:

  1. a társasággal partnerségbe kerülő éttermek számának további növekedése,
  2. a múltbeli akvizíciókból származó szinergiák;
  3. jövőbeli felvásárlások.

Az eredeti elemzés itt érhető el.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.