Erős harmadik negyedéves számok érkeztek a Masterplasttól (elemzési kivonat)

  • Rácz Balázs Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 4 perc   

A Masterplast árbevétele a harmadik negyedévben 50,7 millió euró volt, amely 35%-kal magasabb a tavalyi bázishoz képest. Az árbevétel emelkedését meghaladóan nőtt a forgalom az alaptevékenységben. Az adózott eredmény 5 millió euró felett alakult Q3-ban, amely 92%-kal magasabb a bázis időszaki nyereségnél. Az EBITDA 6,33 millió euró volt (12,5%-os EBITDA hányad), amely 50%-os bővülést jelent a bázishoz képest.

A teljes 2021-es évre 22,2 millió eurós EBITDA-t vár a menedzsment, az év első kilenc hónapjában ennek 86 %-át már teljesítette a társaság. Az üzleti tevékenység eredménye (EBIT) a harmadik negyedévben 5,13 millió euró volt, amely 48%-kal magasabb a bázisnál.

Javult a saját gyártás hatékonysága, a szerbiai üvegszövet- és hálósélvédő-gyár kibocsátása növekedett az egy évvel ezelőtti teljesítményekhez képest, az EPS-gyártás, a káli habfóliagyár pedig megközelítőleg a bázisidőszak szintjén teljesített. A német flízgyártó egység a vártnak megfelelően, a lekötött kapacitások mellett működött a harmadik negyedévben.

Az év háromnegyedét követően az összesített adózott profit 14 millió euró feletti értékkel megháromszorozódott, így az egy részvényre jutó eredmény (EPS) is több mint háromszorosára, 0,96 euróra nőtt. Teljes évre 15,1 millió eurós nyereséget vár a cég, ennek 93%-a teljesült már az első kilenc hónapban.

Az árbevétel termékcsoportonkénti bontása

A társaság minden termékcsoportjában növekedést ért el. A csoport árbevételén belül továbbra is a homlokzati hőszigetelő rendszerek adták a legnagyobb hányadot (44%), ahol a harmadik negyedévben 36%-kal emelkedett a forgalom. Jelentős bővülés látható még a száraz-építészeti rendszerek (49%), hő-, hang-, és vízszigetelő anyagok (29%), illetve az ipari alkalmazások (73%) esetében.

Forrás: Masterplast, MKB

Árbevétel országonkénti bemutatása

A Masterplast legnagyobb súlyú (40%) magyar piacán 79%-kal nőtt az árbevétel Q3-ban. Szintén jelentősen emelkedett az árbevétel az exportpiacokon (60%), és Szlovákiában (49%). Ugyanakkor csökkent a forgalom Horvátországban (-23%), valamint Németországban (-22%), ahol elsősorban az egészségügyi termékek eladása maradt el a vírushelyzet által fokozottabban érintett, erős bázishoz képest.

Forrás: Bloomberg, MKB

Változatlan célárfolyam: 5167 forint

Szeptember 9-én publikált és frissített modellünkben a 2021-es évre vonatkozóan 188 millió eurós árbevételt és 18,17 millió eurós üzemi eredményt várunk. Véleményünk szerint ezeket a számokat a társaság az erős első kilenc havi adatok és a kedvező negyedik negyedéves várakozások mellett könnyen elérheti. A menedzsment a frissített stratégiáját 2022. január 18-án egy befektetői konferencián ismerteti a részvényesekkel.

A korábbi 5167 forintos célárfolyamunkat megerősítjük a kiemelkedő harmadik negyedéves számok fényében.

Az eredeti elemzés itt érhető el.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.