Itt vannak az újabb pesszimista gazdasági várakozások, a járvány miatt pedig a szegényebb rétegek lesznek még sokkal szegényebbek

  • Gál Nikoletta Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 4 perc   

Aggódunk az egészségügy és újra aggódunk a járvány miatt

Az MKB lakossági ügyfélkör számára a legaggasztóbb probléma 2020. szeptemberében az egészségügy helyzete és a koronavírus járvány volt. Nyáron a járvány átmeneti visszaszorulásával gyorsan le is csengtek az ezzel kapcsolatos aggodalmak, de szeptemberre a járvány újabb felerősödésével ismét megjelentek. Az infláció, klímaváltozás és az erkölcsi hanyatlást az MKB ügyfelek nagyobb problémának érzik, mint azt az Ipsos országos kutatása mérte.

A járvány második hullámával itt vannak az újabb pesszimista gazdasági várakozások

A nyáron mért eredményekhez képest növekedett azok aránya, akiknek a járvány negatívan befolyásolta a jövedelmét és még jelentősebben növekedett azoké, akik a jövőben tartanak ettől. A járvány második hulláma miatt félelmek és pesszimista gazdasági várakozások tükröződnek ezekben az eredményekben.

Továbbra is az alacsonyabb jövedelmű ügyfélkört – akik egy főre eső havi jövedelme 150 ezer Ft alatti – sújtják nagyobb arányban a járvány negatív gazdasági hatásai. A leszakadás egyre fokozódik! A legalacsonyabb jövedelműek körében júniusban 42%, augusztusban 44%, szeptemberben már 50 százaléknál csökkentek a bevételek!

Ebben a helyzetben egyre fontosabb a pénzügyi tudatosság

Az MKB lakossági ügyfélkörében a nyárhoz képest az őszi időszakra jelentősen növekedett (56 százalékról – 65 százalékra) azok aránya, akik a járvány miatt hosszútávú gazdasági visszaeséssel számolnak. Ezzel párhuzamosan nyár óta azok aránya is nőtt – 36 százalékról  44 százalékra –, akik szerint most lényeges az előrelátóbb pénzügyi tervezés. Kérdés, hogy mit tudnak a bankok és egyéb szolgáltatók nyújtani ügyfeleiknek ebben a helyzetben?

Sokan most szoknak rá az elektronikus fizetési módok használatára

A koronavírus az MKB lakossági ügyfeleinek körében is elhozta az elektronikus fizetési módok használatának forradalmát. Májushoz képest is 39-ről 47 százalékra változott azok aránya, akiknél nőtt a bankkártyás, hitelkártyás vásárlások gyakorisága.

A járvány hatására változtató ügyfelek igen magas, 79 százaléka úgy nyilatkozik, hogy valószínűleg maradna a jövőben is az elektronikus fizetési formáknál.

Stabilan megváltoztak a banki ügyintézési szokások

A koronavírus az MKB lakossági ügyfelek egy részét rákényszerítette arra, hogy más módon intézzék banki ügyeiket. Szeptemberi adatok szerint az ügyfelek 43 százalékánál csökkent a fióki-, ezzel szemben 43 százaléknál növekedett az online (Netbank) ügyintézés, 22 százaléknál a mobilos és 16 százaléknál növekedett a telefonos ügyintézés.

Május óta mérjük és stabilnak tűnnek ezek a változások. A változtató ügyfelek 65 százaléka maga is úgy nyilatkozik, hogy valószínűleg maradna a jövőben is az új ügyintézési formáknál.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.