Kire hallgatunk, ha pénzügyeinkről van szó?

  • Márkus Marcell Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 3 perc   

Sok helyen halljuk, hogy egy-egy pénzügyi döntést milyen nehéz meghozni, legyen szó hitelfelvételről vagy a megtakarítások elhelyezéséről. Amikor az élet úgy hozza, hogy a dönteni kell arról, hogy hol és milyen hitelt vegyünk fel vagy milyen megtakarítási termékbe helyezzük el a pénzüket, sokan elveszettnek érzik magukat.

Egyrészt mert nem tudják, merre felé érdemes tájékozódni, másrészről pedig azért, mert túl sok az ajánlat, melyeket nem látnak át. Ebből kifolyólag sokan szükségesnek látják, hogy segítséget kérjenek akár pénzügyekben jártas tanácsadótól vagy családtagtól, baráttól.  Azonban adódik a kérdés, hogy kire hallgatunk inkább, ha tanácsot kérünk?

Ezt a kérdéskört kutattuk az MKB Dialóg online válaszadói közösségben az MKB Bank lakossági ügyfelei körében. A válaszadók 55 százaléka egy pénzügyekben jártas szakértő tanácsadóra hallgat inkább, mint másokra. A megkérdezettek 41 százaléka pedig ugyanúgy bízik egy szakértő tanácsaiban, mint másokéban. Elenyésző mértékben, mindössze 3 százalék állította, hogy inkább másokra hallgat, mint egy pénzügyi tanácsadóra, amikor a befektetéseiről dönt.

Az ügyfelek oldaláról nézve kevésbé kockázatos, ha valaki egy olyan szakértőre hallgat, aki a jártas a pénzügyi termékekben és részletesen feltérképezi a megtakarító élethelyzetét, céljait és az alapján kínál megtakarítási terméket. Szemben egy családtaggal vagy baráttal, aki esetleg kevésbé jártas a pénzügyekben és lehetséges, hogy maga sem ismeri teljes körűen azt a megtakarítási terméket, amit ajánl.  

Legyen szó bármilyen élethelyzetről, amikor a pénzügyekről kell döntenünk, érdemes szakértő segítségét kérni annak érdekében, hogy ne hozzunk olyan döntést melyet később megbánunk.  

A felmérés az MKB Bank Dialóg online válaszadói közösségen keretein belül készült 2019. október 30. és november 6. között, 426 fő lakossági ügyfél megkérdezésével.

Az MKB Dialóg online válaszadói közösséget az MKB Bank 2017 decemberében hozta létre. Ez a közösség lehetőséget teremt az MKB Pénzügyi Csoport számára arra, hogy online kérdőívek segítségével a meglévő, lakossági ügyfelek véleményét kikérje bankolási preferenciáikról vagy a termék- és szolgáltatáspalettát, annak potenciális bővítését érintő aktuális kérdésekben.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.