1 éves a Danube Capital!

  • Danube Capital Szerző:
  • Közzétéve:
     Olvasási idő: 6 perc   

8784 óra, azaz pontosan 366 nap telt el a Danube Capital indulása óta. Az induláskor számos nehézséggel kellett megküzdenünk a cégbírósági bejegyzéstől kezdve a hivatali bejelentéseken át az IT-rendszerünk telepítéséig. De egyértelmű, hogy megérte.

Hiszen hogyan adhatnánk ügyfeleinknek, a KKV-knak érdemi tanácsot, hogyan maradhatnánk hitelesek, ha nem jártunk volna az ő cipőjükben? Az első napokban mi is átéltük, mit jelent 14 ember naptárát vezetni egy spirálfüzetben és mekkora kínszenvedés egy rövid értekezlet időpontját összeegyeztetni, ha nincs mindenki benn az irodában. Ma már csak mosolygunk ezeken a pillanatokon, ám akkor tényleg úgy éreztük, hogy ez jelenti a világvégét.

És akkor még nem is sejtettük, hogy a világ egy távoli pontjáról elinduló járvány 2020 elején hetek alatt felforgatja a világot. Mindez azonban csak erősebbé tett bennünket; egyértelműen azt tapasztaltuk, hogy a járvány miatt a vállalkozások és a magánszemélyek is napi rendszerességgel fordultak hozzánk tanácsért, útmutatásért.

A külvilág számára persze a Danube Capital csapata főként a szakmai blogon keresztül jelenik meg. Egy év leforgása alatt 222 blogbejegyzésünk született: nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ebben az időszakban már több, mint 11.500 hazai látogatót számláltunk.

De ennél is nagyobb büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a blogunk látogatóinak 5%-a Németországból és Ausztriából olvassa rendszeresen a bejegyzéseinket. Változatlanul fejtörést okoz számunkra azonban az olvasónk, aki Új-Zélandról vált követőnkké az utóbbi három hónapban. Elemzők vagyunk, úgyhogy nem spórolhatjuk meg azt, hogy számot vessünk. 67 országból olvastak bennünket és ez a szám hétről hétre folyamatosan növekszik:

Forrás: Google, Danube Capital

A blog ugyanakkor nem oldja meg önmagában az ügyfeleink problémáit, hiszen abból nekünk kell szintetizálni a megoldást. Nincs két azonos üzleti terv, két ágazati elemzés vagy éppen két piackutatás sem; mindenki számára egyedi megoldást nyújtunk, de éppen ez adja a munkánk szépségét.

Nekünk a legfontosabb az, hogy az ügyfeleinkkel, partnereinkkel közösen valósítsuk meg álmainkat. És az elmúlt egy évünket tekintve bizony bővelkedtünk a fejbiccentésekben. Egyik ügyfelünk az MNB Növekedési Kötvényprogramjában tervezett forrást bevonni, ennek kapcsán tőlünk kért a saját ágazatára vonatkozóan egy összehasonlító elemzést és kitekintést a következő évekre vonatkozóan. Emellett azonban ügyfelünket a folyamatban érintett szereplőkkel való egyeztetésekre is felkészítettük, így roppant komfortosan nézett a tárgyalások elébe, végül pedig zökkenőmentesen lezajlott a folyamat és ki tudta bocsátani a kötvényt a programban.

A vállalatértékelés kapcsán tavaly nyáron jelentős hazai vállalat beértékelésére vonatkozóan kaptunk megbízást ügyfelünktől, akinek a szűk határidő ellenére is kiváló minőségű anyagot kellett leadnunk. A vállalatértékelés kapcsán egy másik ügyfelünk is nagyon elégedett volt, amikor kisebbségi tulajdonrészét a külföldi, többségi tulajdonos szerette volna megvenni. Az ajánlat elfogadásának határideje nagyon szűk volt, de az előre tervezett határidőnk előtt tudtuk prezentálni számára az átfogó elemzést, ő pedig nagyon komfortosan tudott tárgyalni az árról és az egyéb feltételekről a külföldi többségi tulajdonossal. Mi pedig ezt követően kifejlesztettünk egy olyan komplex, de mégis egyedi vállalatértékelési programot, amellyel öt nap leforgása alatt tudunk jó becslést adni egy hazai vállalat értékére vonatkozóan.

Ez pedig a generációváltás – vagy ahogy mi fogalmazunk, családi értékmegőrzés –  kapcsán egyre fontosabb eszköz lesz, ugyanis egyre több tulajdonos szeretné átadni a stafétát egy következő generációnak; de ugyanakkor szeretné, ha a családi vagyon nem elfogyna, hanem tovább növekedne a jövőben. Míg tavaly János példáján napokig agyaltunk és nem értettük a történet hátterét; ma már pontosan tudjuk, hogy milyen érzelmek kapcsolódnak a generációváltáshoz és hogy miért nem lehet konfekcióként tekinteni a folyamatra. Azaz minden vállalatra személyre szabott szolgáltatás szükséges.

Vannak azonban olyan helyzetek, amikor a sztenderdizálás nem elvetendő példa. Tavaly az egyik ügyfelünk egy fontos beruházás küszöbén állt és megkért bennünket arra, hogy egy nívós tanácsadó csapat által készített üzleti tervet tekintsünk át. Minket is lenyűgözött az az aprólékos munka, amit a másik csapat végzett, ugyanakkor olyan tényezőkre hívtuk fel az ügyfél figyelmét (inflációs kilátások, bérpálya, hitelkamatok alakulása), amelyek beépítésével a tervezett beruházás megtérülési ideje 7 év fölé növekedett. Elsőre nem nagy különbség, mégis százmillió forintos nagyságrendű differencia volt a két pálya között, amelynek révén a partnerünk további egyeztetéseket kezdett a beruházás kapcsán.

Természetesen ezek csak kiragadott példák a mindennapjainkból, amelyek miatt mi is elégedetten tekintünk vissza az elmúlt egy évre. Ma még az ünneplésé a főszerep, holnaptól viszont ismét az elemzés és a tanácsadás lesz a fókuszban. Hátra nem dőlhetünk, hiszen mi magunk további növekedést tervezünk a Danube Capital-csoport tekintetében. Maradjanak velünk, a részletekről hamarosan tájékoztatást adunk.

Szeretne hasonló cikkekről folyamatosan értesülni?

  • Engedélyezze a böngésző általi weboldal-értesítéseket, így az új blogbejegyzéseinkről azonnal értesülhet.
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken, így az új blogbejegyzéseinkről rendszeresen e-mailben értesülhet.